همان طور که میدانید بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه فکر میکنیم که برای شروع کار آماده هستیم اما دنیا کار با دنیای دروس تئوری متفاوت است. در رشته حسابداری هم به همین گونه هست که شما 75 درصد از مباحث را در حین کار آموزش می بینید و با آن چیزی که در دانشگاه گذرانده اید متفاوت است .

حسابداری یک شغل پر درآمد می باشد و در هر صنفی برای امور مالی نیاز به یک حسابدار می باشد چون حسابدران باعث افزایش کارایی وسوددهی شرکت ها می شودند در نتیجه نقش مهمی را ایفا می کنند، با این حال مرکز مهارت اوج یک دوره حسابداری تحت عنوان دوره تربیت کمک حسابدار برگزار می کند که برای علاقه مندان به رشته حسابداری و وارد شدن به بازار کار بسیار کاربردی می باشد.

در این مقاله قصد داریم به چند مهارت اصلی که یک حسابدار خوب باید داشته باشد بپردازیم.

1. نوآوری

حسابداری از روز اول ابزاری ضروری برای تجارت بوده است. هیچ پروژه ای بدون کنترل دقیق و روش درست اعمال شده بر روی اعداد ، نمی تواند از زمین خارج شود. نوآوری لازم است زیرا با پیشرفت دنیای تجارت ، الزامات حسابداری متناسب با آن نیز مورد نیاز است. اغلب ، کسانی که به دنبال استخدام یک فرد حسابدار هستند به دنبال فردی می گردند که ایده های تازه دارد تا این فرد حسابدار تجارت آنهارا با سبک جدیدی آشنا کند.


2. درک و فهم اطلاعات
دستیابی  به نوآوری ، نیازمند درک زمینه ای است که در آن ، کار خواهید کرد. جذب و به دست اوری اطلاعات و داده های جدید ، مدیریت پروژه یا ملاقات با مشتریان جدید ستون اصلی وظایف روزمره را تشکیل می دهد. بدین ترتیب ، فهم سریع اطلاعات ضروری است و از طریق پرسیدن سوالات مناسب فکر شده ،می توانید در کمترین زمان حل و فصل کنید. با درک انواع مختلف حسابداری شروع کنید .

3. مهارت های ارتباطی

بخشی از الزامات مهم در هر سازمان ، داشتن ارتباطات موفق است. حسابداران باید اطلاعات پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن منتقل کنند.آنها همچنین باید بتوانند نتایج کار خود را به روشنی بیان کرده و یافته‌های خود را در گزارش های کتبی ارائه دهند. خواه یک شرکت خارجی باشید که به نمایندگی از شرکت خاصی استخدام شده اید ، و یا عضوی از یک تیم حساب های داخلی باشید ، احتمالاً باید در کنار همکاران در هر سطح کار کنید. ارزیابی این مهارت ها زمانی شروع می شود که برای اولین نقش حسابداری خود اقدام می کنید.دوره اصول ارتباطات

4. آگاهی تجاری
شاید کمی تعجب آور باشد که مردم این موضوع را فراموش می کنند. در حالی که مهارت های نیاز به آگاهی تجاری دارند. در واقع ، آگاهی تجاری ، دانش در مورد چگونگی و محل فعالیت شما در بازار است - چگونه تحت تأثیر جنبش های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی قرار می گیرد و چگونه می تواند پیشرفت کرد. این در مورد دانستن کار شما است.

5. اشتیاق
مانند هر نقشی ، اشتیاق و انگیزه یکی از مولفه های اصلی است که استخدام کنندگان به دنبال آن می گردند. توانایی آوردن انرژی مثبت به تیم و اعتقاد واقعی به آنچه برای آن کار می کنید بسیار مهم است. اشتیاق مسری است؛ این نشان می دهد که شما مایل به یادگیری تجارت خود هستید.

6. ابتکار عمل
ابتکار  عمل پیوند نزدیکی با درک و اشتیاق دارد و  داشتن آن بسیار ضروری است. همین امر ثابت می کند که: اولا  شما می توانید روی خودتان کار کنید،ثانیا شما به طور مستقل فکر میکند و در نهایت  همین دو عامل باعث می شود به شما اعتماد به نفس بدهد و مسئولیت هایی به شما محول شود. اگر تصمیم دارید بعد ها یک حسایدار فریلنسر بشوید و برای خودتان کار کنید قطعا داشتن ابتکار عمل برای شما یک امر ضروری و مهم است.

7. اعتبار / صداقت
همه ما مارک های خاصی داریم که علاقه داریم از آنها استفاده کنیم. بیشتر اوقات ، دلیل انتخاب های ما به یک چیز برمی گردد: اعتماد. وقتی که به دنبال پیدا کردن شغلی برای خود هستید ، همین مورد اعمال می شود. شما می خواهید مردم به شما اعتماد کنند تا به شما کار بدهند. اعتبار بهایی است که می توانید با آن معامله کنید. با اعتبار بیشتر فرصت های بیشتری بدست می آورید.

8. انعطاف پذیری
مانند هر شغلی ، شما از سطح ابتدایی شروع خواهید کرد و به احتمال زیاد ، می خواهید پیشرفت خود را ادامه دهید. همیشه این مسیر آسان نخواهد بود. توانایی کار کردن در زمانی که مهلت شما محدود است یا سر و کله زدن با با نیازهای متعدد مشتری و صبر داشتن و حل مسائل درچالش های سخت ، مهارتی است که شما را در جایگاه مناسب حرفه خود نگه می دارد. تاب آوری توانایی حفظ خونسردی و اعتماد به مهارت های شما است.

9. پایداری

اگر چه شاید در وهله نخست ارتباط میان این موضوع را درک نکنید،اما پیش از آنکه سفر حرفه ای خود را آغاز کنید می بایست این مسئله را در نظر بگیرید. شاید یکی از فواید و جنبه جذاب شغل حسابداری منعطف پذیر بودن آن است. با این حال  ساخت پایه ی محکم در اوایل شروع کارتان مهم باشد. تغییر شغل در مباحث مالی و حسابداری آن هم هرسال و به طور مداوم می تواند عیب محسوب شود چرا که کارفرما همیشه به دنبال یک رزومه خوب و با ثبات و همچنین پیشرفت مداوم در کار شما می گردد. مطمئن شوید در کارتان این توازن را رعایت می کنید.

10. داشتن روابط عمومی بالا و فن سخنوری

حسابدار باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط موثر با مدیران و سایر افراد با داخل سازمان یا خارج سازمان  و ... داشته باشد. بتواند ارتباط کاری خوبی با سایر همکاران خود داشته باشد توانایی اداره جلسات را داشته باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن از امادگی برای اجرای امور برخوردار باشد.

11.مهارت مدیریت زمان

به دلیل اینکه یک حسابدار ممکن است برای چندین مشتری و یا  بطور هم زمان بر روی چندین پروژه مالی کار می کند باید از مهارت مدیریت زمان برخوردار باشند چرا که بتواند به راحتی زمان های  خود را طوری برنامه ریزی کنند تا به تمام پروژه های خود برسند.بنابراین داشتن مهارت مدیریت زمان لازمه ی یک حسابدار می باشد تا در بازه زمانی اختصاص یاقته کارهای خود را پیش ببرد.

 

کدمطلب : oscg.ir/20037