مقدمه:
.
.
.
.
.
.
.
1. هفت عادت مردمان مؤثر
اگر میخواهید بهرهوری خود را هم ازنظر حرفهای و هم ازنظر شخصی بهبود ببخشید. این کتاب بر روی ایجاد عادات جدید متمرکز است تا بتوانید برخلاف از بین بردن عادتهای بد ، در مسیر حرکت باشید.
نقلقول کلیدی: "مهم اولویتبندی آنچه در برنامه زمانبندی شما وجود دارد ، نیست بلکه زمانبندی اولویتهای شماست."
نام نویسنده : استیون ریچاردز کاوی
مترجم : شهرزاد فتوحی
سال چاپ :1989
ناشر : انتشارات اندیشه عالم
2.چگونه عقب انداختن کارها را متوقف کنیم
راهنمای ساده برای تسلط بر کارها و شکستن عادت پیشبینی توسط استیو اسکات اگر با تعلل روبرو هستید ، مسلماً این تنها کتابی است که باید صاحب آن باشید . اسکات همچنین تجربیات خود را در مورد چگونگی غلبه بر تعلل به اشتراک میگذارد و دلایل اصلی دلبستگی ما را بررسی میکند. بهشخصه ، من از سادگی این کتاب لذت بردم. توصیههای ارائهشده خیلی پیچیده نیست. این بهسادگی شمارا تشویق به انجام این کار میکند.
نقلقول کلیدی: "اگر فردی هستید که تعلل میکند ، این عادت بد موفقیت شمارا از طرق مختلف محدود میکند. اگر به این مسئله رسیدگی نکنید ، احتمال اینکه اهداف اصلی خود را به دست آورید ، کاهش میدهید. "
نام نویسنده : استیو اسکات
سال چاپ : 2018
ناشر : Oldtown LLC
3.قورباغهات را قورت بده
21 راه عالی برای متوقف کردن تنبلی و انجام کارها در مدتزمان کمتر. اگر تعلل شما همچنان ادامه دارد ، آن قورباغه را بخورید! با الهام از یک نقلقول معروف مارک تواین ، "صبح یک قورباغه زنده بخورید ، و هیچ چیز بدتر از آن در روزهای دیگر برای شما رخ نخواهد داد." نویسنده برایان تریسی توضیح می دهد که چرا و چگونه باید چالشبرانگیزترین کار خود را در صبح انجام دهید و علاوه بر این ، تریسی تکنیک های مدیریت زمان موفق مانند نحوه تعیین اهداف ، سازماندهی ، تمرین " قانون سه" و استفاده از قانون 80/20 را به اشتراک میگذارد.
نقلقول کلیدی: "شما میتوانید با تغییر روش در تفکرتان ، عملتان و مواجه با رودخانه بیپایان مسئولیتهایی که هر روز بر سر شما جاری می شود ، کنترل زمان و زندگی خود را بدست آورید. شما میتوانید وظایف و فعالیتهای خود را تا حدی کنترل کنید که جلوی انجام برخی کارها را بگیرید و زمان بیشتری را صرف معدود فعالیتهایی کنید که واقعاً میتوانند تغییری در زندگی شما ایجاد کنند. "
نام نویسنده : برایان تریسی
مترجمین : لیلا ادیبی ، شهره رهبر آزاد ، ناصر جواد خانی و ...
سال چاپ :1390
ناشر: بهزاد ، آل عبا
4. هفته کاری چهار ساعته
کتاب 4 ساعت کار در هفته درواقع تجسم کاملی از اصل 80/20 در زندگی حرفهای یک فرد است، طبق این اصل 80 درصد بهرهوری افراد در 20 درصد زمان آنها ایجاد می شود و 20 درصد بقیه بهرهوری 80 درصد باقیمانده زمان آنها را میخورد.فریس چنین استدلال میکند که اگر 20 درصد بهرهوری که بیشتر وقت ما را میگیرد حذف کنیم میتوانیم بسیار کارآمدتر زندگی کنیم و کل محتوای کتاب بر اساس این استدلال شکلگرفته است.
نام نویسنده : تیموتی فریس
سال چاپ :2009
5.امروز ، فردا را سازماندهی کنید
این کتاب هشت راهکار مؤثر را بیان میکند. برای بهینهسازی سازمان خود ، درنتیجه شما روی اهداف فرآیند محور متمرکز خواهید شد که به شما در حداکثر رساندن وقت خود و شکستن عادتهای بد راهنمایی میکنند.
نقلقول کلیدی: "بزرگی با توجه به انجام کارهایی که دیگران نمیتوانند انجام دهند یا انجام نمیدهند ، پیشبینی می شود. به بیان سادهتر ، موفقیت درخشان بودن نیست. این در مورد سازگاری است. "
نام نویسندگان : جیسون سلک، بارتو تام ، رودی متیو
مترجم : المیرا محمودجانلو
سال چاپ :1397
ناشر: آدینه
6. به سرانجام رساندن کارها هنر بازدهی بالا بدون استرس
از زمان انتشار در سال 2001 ، "در حال انجام کارها" نهتنها به یکی از تأثیرگذارترین کتابهای تجاری همه زمانه تبدیلشده است. این کتاب همچنین برای سازمان شخصی در نظر گرفتهشده است. اگرچه آلن در طول سالها این کتاب را به هم ریخته است ، اما مفهوم اصلی دست نخورده است. وقتی ذهنی روشن دارید ، میتوانید افکار خود را سازماندهی کنید ، باعث ایجاد خلاقیت و افزایش بهرهوری شوید. این کتاب متدی با نام GTD را برای انجام کارها به شما آموزش میدهد که توسط آن میتوانید استرس خود را مدیریت کرده و سپس با تمرکز صددرصدی بر روی کاری که «اکنون» انجام میدهید، بازدهی خود را بالا ببرید.
نقلقول کلیدی: "انجام کارها به دو مؤلفه اساسی نیاز دارد: ابتدا تعریف آنچه" انجامشده "به معنای (نتیجه) و سپس آنچه" انجام "به نظر میرسد (عمل)."
نام نویسنده : دیوید آلن
مترجم (خلاصه) : ایمان امینی
سال چاپ :2001
7.کار عمیق (قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیایی آشفته)
دقیقاً "کار عمیق" چیست؟ نویسنده و استاد کال نیوپورت آن را چنین تعریف میکند"فعالیتهای حرفهای که در حالت تمرکز عاری از حواس پرتی انجام میشوند و تواناییهای شناختی شمارا به حد مجاز خود سوق میدهند. این تلاشها ارزش جدیدی را ایجاد میکنند ، مهارت شمارا بهبود میبخشند و تکرار آن دشوار است."
مسئله این است که در دنیایی که بهطور فزایندهای پریشان می شود ، ورود به این جریان آسانتر ازآنچه گفته می شود است. خبر خوب این است که نیوپورت رشتههای خاصی را ترسیم میکند که ذهن و عادات شمارا دگرگون میکند تا بتوانید تمرکز کنید و به کارهای خود بپردازید.
نقلقول کلیدی: "برای تولید در سطح اوج خود باید برای مدت طولانی با تمرکز کامل روی یک کار واحد و عاری از حواس پرتی کارکنید."
نام نویسنده : کال نیوپورت
مترجم : ناهید ملکی
ناشر: نشر نوین
8.زمان بگذارید (چگونه باید بر آنچه مهم است هر روز متمرکز شویم)
نام فقط یک اولویت در روز را برجسته کنید تا تمام وقت و انرژی شما برای آن کار خاص حضورداشته باشد.
نقلقول کلیدی: "به هایلایت های خود ایمان داشته باشید: آن ارزش الویت بندی بیش از اختلال تصادفی است ".
نویسندگان : جیک زراتسکی و جان نوپ
سال چاپ : 2018
9. صدو شصت و هشت ساعت
آیا میدانستید که همه ما در یک هفته 168 ساعت یکسان داریم؟ بنابراین ، چگونه برخی از مردم قادر به فشار دادن هر دقیقه از این زمان هستند؟ وندرکام ، نویسنده پرفروش ، داستانهای واقعی افراد موفق و خوشحال را ترسیم میکند ، کشف کرد که آنها راههای خلاقانهای را برای ایجاد وقت برای چیزهای مهم پیدا میکنند
نقلقول کلیدی: "اکثریت افرادی که ادعا میکنند بیشازحد کار میکنند کمتر ازآنچه فکر میکنند ، کار میکنند و بسیاری از روشهای کار افراد فوقالعاده ناکارآمد است. نامیدن چیزی تحت عنوان "کار" آن را مهم یا ضروری نمیکند. "
نام نویسنده : لورا وندرکام
سال چاپ : 2011
10.مانیفست چک لیست ( چگونه می توان به حق چیزها رسید)
توسط آتول گاواند، نویسنده پرفروش، با تکیه بر تجربیات گذشته خود به عنوان یک جراح ، توضیح می دهد که ما به لطف میزان دانش پیرامونمان مستعد شکست هستیم. راه حل؟ مانیفست چک لیست.
گاواند از طریق داستانهای پرچین ، لیست های دقیقی را انتخاب میکند ، چه چیزی نیست و چگونه میتوانند به شما در موفقیت در انجام کارها کمک کنند.
نقلقول کلیدی: "ما با مشکلات ساده محاصره شده ایم ... چکلیستها میتوانند محافظت کنند."
نام نویسنده : آتول گاواند
مترجم : گروهی از مترجمین
سال چاپ : 2011
11.چرا مدیریت زمان جواب نمیدهد ؟
این کتاب برای افرادی نوشتهشده است که پرمشغلهاند و زمان کمی دارند.همینطور برای مدیرانی که میخواهند بهرهوری نیروهایشان را افزایش دهند. تکنیک های ساده و کاربردی ای که در کتاب آمده، برای هر کسی که می خواهد مفیدتر باشد، جواب می دهد.
نام نویسنده : شاهین شاکری
سال چاپ : 1398
ناشر : مدیران ایرانزمین
12. مدیریت زمان
برایان تریسی در این کتاب به مطالب مفید و متنوعی پرداخته است از جمله: روش کنترل وقفهها، ایمیلها، جلسات و تماسهای تلفنی، چهار عامل کلیدی بهرهوری، اختصاص زمان برای کارهای با اولویت بالا، غلبه بر تعلل و به تعویق انداختن کارها، روشهای واگذاری و حذف کارها و ده ها نکته کاربردی دیگر.
توانایی شما در مدیریت زمان به عنوان مدیر بهاندازه هر کار دیگری، تعیینکننده موفقیت یا شکستتان است. زمان منبعی ضروری و غیرقابل جایگزین برای موفقیت است. این ارزشمندترین دارایی شماست. نمیتوان آن را پسانداز کرد یا زمان ازدسترفته را بازیافت. هر کاری که باید انجام دهید نیازمند زمان است و هر چه از زمان خود بهتر استفاده کنید، موفقتر خواهید بود و پاداشهای بزرگتری دریافت خواهید کرد.
نام نویسنده : برایان تریسی
مترجمین : مهدی افشار، ژان بقوسیان ، بنفشه عطرسانی و ...
سال چاپ : 1389
ناشر: قاصدک صبا