ضرورت دوره:
در دنیای امروز برخورداری از مهارت های ارتباطی به ویژه ارتباط کلامی دیگر یک مزیت نیست، بلکه به یک باید تبدیل شده است. به جرأت می توان گفت هیچ حرفه و شغلی نیست که مهارت های ارتباط کلامی در نتایج آن تأثیر مثبت نداشته باشد. از سوی دیگر برای فراگیری هر مهارتی ابتدا می بایست با اصول و مبانی آن آشنا شد که در این دوره اصول و مبانی مهارت فن بیان و سخنوری به صورت کامل تبیین خواهد شد.
اهدف رفتاری دوره:
مهارت آموز پس از گذراندن این دوره می بایست:
- تفاوت میان فن بیان سخنرانی با بشناسد
- با حوزه های موثر بر فن بیان و سخنوری آشنا شود
- انواع کلمات دایره واژگانی خود را بشناسد
- تکنیک های بیدار کردن کلمات خواب را مورد استفاده قرار دهد
- اهمیت بداهه گویی را تشخیص دهد و با مبانی آن آشنا شود
- اهمیت مخاطب شناسی را تشخیص دهد و با مبانی آن آشنا شود
- با به کارگیری تمرین های آموزش داده شده تپق زدن را از صحبت خود حذف کند
- با ترس از صحبت در جمع بیشتر آشنا شود و راهکارهای اولیه مقابله با آن را شناخته و با به کارگیری آن ها ترس از صحبت در جمع را کاهش دهد
- از طریق آشنایی با سیگنال های اشتباه در زبان بدن از به کار بردن ان ها خودداری کند
سر فصل های دوره:
- تفاوت میان فن بیان و سخنرانی
- قلمروهای مهارت فن بیان و سخنوری
- انواع کلمات در دایره واژگان و کلمات خواب
- راهکارهای ایجاد جذابیت در کلام
- مخاطب شناسی و عوامل موثر بر آن
- بداهه گویی و اهمیت آن در فن بیان
- تمرین هایی جهت حذف تپق در صحبت
- ترس از صحبت در جمع و راهکارهای مقابله با آن
- سیگنال های اشتباه در زبان بدن
مخاطبان دوره:
- کلیه پرسنل فروش
- کلیه پرسنلی که در سازمان خود با مشتری ارتباط دارند
- مدیران و سرپرستان
- معلمان، مدرسان و اساتید
- دانش آموزان و دانش جویان
- و کلیه افرادی که ارتباط کلامی را جزو مهارت های کلیدی می دانند و نمی توانند از تأثیر آن در زندگی و کار خود چشم پوشی کنند.
ویژگی های منحصر به فرد دوره:
شرکت کنندگان در این دوره در مدت زمان کوتاهی با ابعاد و زوایای مختلف مهارت فن بیان و سخنوری آشنا می شوند.