ضرورت های دوره:
در دنیای امروز برخورداری از مهارت های ارتباطی به ویژه ارتباط کلامی دیگر یک مزیت نیست، بلکه به یک باید تبدیل شده است. به جرأت می توان گفت هیچ حرفه و شغلی نیست که مهارت های ارتباط کلامی در نتایج آن تأثیر مثبت نداشته باشد.
اهدف رفتاری دوره:
مهارت آموز پس از گذراندن این دوره می بایست:
- با روش های مختلف افزایش دایره واژگان و عبارات آشنا شده و آن ها را افزایش دهد
- انواع کلمات و به ویژه کلمات خواب را بشناسد و راهکارهای بیدار کردن آن را بیاموزد
- نکات مربوطه به استفاده از شعر و داستان در صحبت را فراگیرد
- توانایی خود در ایجاد جذابیت کلام را افزایش دهد
- مکانیزم استفاده از تکیه کلام را شناخته و تکیه کلام های خود را از بین ببرد
- دلایل مختلف ترس از صحبت در جمع را بشناسد و روش های کاهش و از بین بردن آن را فرا گیرد
- مخاطبان خود را به صورت کامل بررسی کند و بشناسد و از تکنیک های مخاطب شناسی در صحبت استفاده نماید
- با روش تنفس صحیح آشنا شده و تمرین های تنفسی موثر در فن بیان را بکار بندد
- با استفاده از تمرین های دوره تپق زدن را کاهش دهد.
سر فصل های دوره:
- راهکارهای افزایش دایره لغت
- کلمات خواب و راه بیدار کردن آن ها
- تکنیک های استفاده از شعر و داستان در صحبت
- چگونه صحبتمان را کادوپیچ کنیم؟
- فاجعه های کلامی
- حذف تکیه کلام در صحبت
- راهکار های مقابله با ترس از صحبت در جمع
- مهارت مخاطب شناسی و بهره گیری از آن در صحبت
- تنفس دیافراگمی و تمرین های تنفسی
مخاطبان دوره:
- کلیه پرسنل فروش
- کلیه پرسنلی که در سازمان خود با مشتری ارتباط دارند
- مدیران و سرپرستان
- معلمان، مدرسان و اساتید
- دانش آموزان و دانش جویان
- و کلیه افرادی که ارتباط کلامی را جزو مهارت های کلیدی می دانند و نمی توانند از تأثیر آن در زندگی و کار خود چشم پوشی کنند.
ویژگی های منحصر به فرد دوره:
- در هر جلسه کلیه شرکت کنندگان می بایست در مقابل جمع صحبت کنند و صحبت آن ها توسط مدرس و نیز دیگر شرکت کنندگان مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد
- هر جلسه دارای تمرین های عملی می باشد که این تمرین ها زیر نظر پشتیبان دوره انجام خواهد شد