اهداف و ضرورت های دوره:
توانایی اداره و کنترل پدیده تعارض در سازمانها از مهم ترین مهارتهای مدیریت است. تعارض یک حقیقت اجتناب ناپذیر در زندگی سازمانی است. برنز معتقد است که تعارض بالقوه بر روابط میان انسانها در سازمان حاکم است. این نیروی بالقوه، نیرویی است برای سلامتی، رشد و پیشرفت سازمان و یا مانعی بزرگ در مقابل رشد و پیشرفت.
سر فصل های دوره:
- تعریف تعارض، ضرورت و اهمیت آن.
- بیان انواع تعارض و ارائه رویکردهای متفاوت به تعارض.
- ارائه نظریات موجود در ادبیات مدیریت تعارض.
- بررسی نظریات کوانتومی جدید در حل تعارض.
- تعیین سبک مدیریت تعارض هر یک از مدیران.
- بیان فنون کاربردی تحول سازمان در جهت حل تعارض.
- استفاده از مطالعات موردی برای ایجاد پیوند میان تئوری و کاربرد(تفسیر کاربردی نظریات).
- استفاده از نظرات و تجربیات مدیران برای تبیین و حل موقعیت های تعارض با استفاده از تجربیات آنها و کمک به آنها در جهت حل بهینه مقوله تعارض و نحوه استفاده صحیح از نظریات تعارض.
مخاطبان دوره:
- مدیران ارشد و میانی و عملیاتی (سرپرستی)
- سایر کارکنان سازمان