اهداف و ضرورت های دوره:
بازاریابی خدمات علیرغم تشابهاتی که با بازاریابی محصولات دارد، ویژگی های خاصی دارد که آن را متمایز می کند. از جمله می توان به ناملموس بودن خدمات، همزمانی تولید و مصرف، غیرقابل ذخیره بودن، تغییر پذیری و وابستگی آنها به کارکنان اشاره کرد. از جانب دیگر استراتژیهای بازاریابی خدمات نیز لازم است که در راستای استراتژی اصلی سازمان تعریف شود.
هدف از برگزاری این دوره آشنایی کارکنان شرکتهای ارائه کننده خدمات با مفاهیم اولیه بازاریابی خدمات، ویژگیهای خدمات، نحوه برخورد کارکنان شرکت با مشتریان، اثر محیط فیزیکی شرکت خدماتی بر مشتریان، تأثیر خدمات پس از فروش بر شکل گیری ذهنیت در مشتری و ... است.
به نظر می رسد آشنا سازی کارکنان با هریک از مفاهیم بالا و شناسایی طبیعت بازاریابی خدمات برای کسب مزیت رقابتی پایدار ضروری باشد.
سر فصل های دوره:
مخاطبان دوره:
مدت دوره و تعداد جلسات:
مدت این دوره 17 ساعت می باشد که برگزاری آن به روش های زیر پیشنهاد می شود: