اغلب افرادی که می گویند از یافتن مشتریان احتمالی بسیار لذت میبرند در مورد سایر موارد هم ممکن است دروغ بگویند . در فهرست فعالیت هایی که فروشندگان نسبت به انها احساس خوبی دارند این مورد معمولا بین وضعیت حرف زده در جمع قرار می گیرد.
در صورتی که شما در برخورد با مشتریان جدید خواه رو در رو و خواه تلفنی ، موفق نباشید سایر مهارت های دیگر شما نادیده گرفته می شود و. در این مطلب درصددتقویت این مهارت هستیم البته نه با انگشت گذاشتن روی نقطه ضعف ، بلکه توسط تمرکز روی شش عادت مهم .


یافتن مشتری احتمالی، نقطه ای است که فروش از آن آغاز میشود. در اینجا شش ایده برای این کار را بیان می کنیم

1. منضبط باشید.
منظبط بودن یک حس عادی و معمولی است ، ولی معمولا در عمل اینگونه نیست . با خود قرار بگذارید که هر روز حداقل یک ساعت را به جستجو برای یافتن مشتریان احتمالی اختصاص دهید. هنگامی که برنامه ریزی می کنید ، یافتن مشتریان جدید را در درجه اول اهمیت قرار می گیرد.

2. بر اکراه خود غلبه کنید.
اگر به این موضوع توجه داشته باشید که مشتری از این معامله بیشترین سود را خواهد برد، اکراهتان برای تلفن کردن محو می شود.تصور کنید که مشتریتان به محصول یا خدمات شما شدیدا نیازمند و امیدوار است که شما تلفن کنید . هرچند ابتدا ممکن است که با بی میلی با شما صحبت کند اما احساستان این نوید را می دهد که خبرهای خوبی در انتظار شماست. به یاد داشته باشید که شور و اشتیاق، بیش از بحثهای استدلالی برای غلبه نمودن بر این احساس مؤثر است.

3. شدیدا پیگیری کنید.
اولین مدیر فروش من می گفت شخصی که پیگیری کننده خوبی باشد فروشنده خوبی خواهد بود . مانند پرتاب در بازی گلف یا تنیس
قدرت ادامه حرکت نمایان می شود . ارتباط خود را بامشتریانی که با انها سرکار دارید حفظ کنید . قانون طلایی ، حفظ ارتباط بامشتری است . با ادب و نزاکت با مشتریان مداوما در تماس باشید، در این صورت فروش شما بیشتر خواهد شد. ارتباط منظم خود را حفظ کنید و همیشه در هر موقعیتی حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشید.


4. رویکردهای متفاوتی را جستجو کنید.
مثل همیشه باید شیوه فروشتان را متناسب با مشتری تطبیق دهید. برخی از مشتریان ممکن است هرگز مخواهند شما را ببیند ،‌در عوض برخی نیز احتمالا بریا ملاقات با شما پافشاری خواهند نمود .مشتری شما ترجیح می دهید چگونه خرید کند ؟
برای رسیدن به نتایج فوق العاده، گاهی اوقات باید از روشهای فوق العاده استفاده کرد.


5. توصیه نامه درخواست کنید.
اگر قرار باشد از فردا به جای هم کار کنیم، اولین فردی که با وی تماس خواهید گرفت چه کسی خواهد بود؟


6. از یک سیستم پایگاه اطلاعاتی مشتریان احتمالی استفاده کنید.
برای شروع یک رابطه ماهی یکبار برای مدت سه ماه نامه ای را به همراه یک خبرنامه به مشتری احتمالی بفرستید سپس تلفن کنید.

برگرفته از کتاب چگونه بیشتر از رقبایتان بفروشید

لینک مطلب:  rmcg.ir/14038