کد مطلب: 1-10024
کد مطلب: 1-10024
تقریبا یک سوم از روز یک فرد شاغل به شغلش اختصاص دارد؛
از همین رو شغل مخاطبان در بر نگرش و فضای فکری آن ها تاثیر به سزایی خواهد داشت.
در این ویدئوی به نکات مربوط به شغل مخاطبان در مبحث مخاطب شناسی خواهیم پرداخت.
متن این ویدئو را در زیر بخوانید:
به نام خدا
سلام می کنم خدمت همه شما دوستان به همه شما دوستان گرانقدرم. امیدوارم که اوقات به کامتان باشد. بنده علی رضوانی تبار (کلیک کنید) هستم مدیر باشگاه مهارت اوج، مدرس فن بیان ومهارت های ارتباط کلامی. در رابطه با مخاطب شناسی صحبت می کردیم. در این فایل می خواهم به یکی دیگر از ویژگی ها که شغل مخاطبان هست بپردازم. شغل مخاطبان به واسطه اینکه یک سوم از روز یک فرد شاغل به شغلش اختصاص دارد بسیار تأثیر گذار هست بر نگرش و فضای فکری مخاطبان. حتماً صحبت بنده را تأیید می کنید؛ زمانی که مخاطبان شما جمعی از مهندسان عمران باشند یا جمعی از مهندسان کامپیوتر یا عده ای از پزشکان باشند، قطعاً صحبت شما متفاوت خواهد بود. فرض بکنید برای یک موضوع مشخص و واحد می خواهید برای این سه گروه صحبت بکنید؛ به عنوان مثال افزایش درآمد. می توانید مثال خودتان را برای مهندسان عمران ببرید به سمت افزایش خرید منزل و افزایش ساخت و ساز به واسطه افزایش درآمد. اما زمانی که می خواهید همین موضوع را برای مخاطبان خودتان که مهندسان عمران هستند صحبت بکنید، می توانید بپردازید به خرید نرم افزار های ارجینال. ولی زمانی که می خواهید همین موضوع را برای جامعه پزشکان و مخاطبان خودتون که پزشکان هستند، مطرح بکنید می توانید صحبت خودتان را ببرید به سمت اینکه فعالیت ها و کارهایی که مخاطبان انجام می دهند برای پیشگیری از بیماری به واسطه افزایش درآمدشان بیشتر شده است. می بینید که وقتی مخاطبان شما افراد مختلف با شغل های مختلف باشند، چقدر می تواند مثال های شما تغییر بکند. نکته دیگری که در رابطه با شغل مخاطبان باید مدنظر قرار بدهید این است که شغل رابطه مستقیم با درآمد آنها دارد. وقتی که برای یک سری از افراد صحبت می کنید که به واسطه شغلشان درآمد پایینی دارند، نباید مثال های لوکس بزنید؛ مثلاً از خانه های بالا شهر صحبت بکنید یا از ماشین های گران قیمت صحبت بکنید. چراکه به دلیل نامأنوس بودن مثال های شما، مخاطب رابطه خوبی با شما برقرار نمی کند. اما زمانی که با مخاطبانی صحبت می کنید که درآمد های بالایی دارند، می توانید از این مثال ها استفاده بکنید چراکه حتماً خیلی از آنها همه این تجربیات را قبلاً داشتند، ماشین های لوکس سوار شدند و خانه های گران قمیتی را تجربه کردند. پس از این به بعد زمانی که می خواهید برای جمعی صحبت بکنید یا یک سخنرانی ارائه بدهید، حتماً به شغل مخاطبان خودتان بیشتر توجه بکنید و ویژگی هایی که خدمتتان عرض کردم را بیشتر مدنظر قرار بدهید. امیدوارم که همیشه در اوج باشید. تا فایل ویدئویی بعدی با همه شما خداحافظی می کنم.