صفات برتر همه کارآفرینان موفق
در برههای از زمان ، همه ما خیال کردهایم که ثروتمند بودن و موفقیت مانند ریچارد برانسونز و مارک زاکربرگ این دنیا چگونه خواهد بود. اما چند نفر از ما این فکر را داریم که بهتنهایی به آن بپردازیم و کار خود را شروع کنیم؟
اما یک کارآفرین موفق بودن لزوماً به معنای حضور نام شما در لیست میلیاردرهای فوربس (سایتی که در آن اسم افراد ثروتمند جهان ثبت میشود) نیست. اگر میتوانید اشتیاق خود را به مشاغلی تبدیل کنید که برای شما کسب درآمد میکنند و میتواند سبک زندگی شمارا بهراحتی حفظ کند ، پس میتوانید خود را یک کارآفرین موفق بدانید. ما با نگاهی به برخی از ویژگیهایی که کارآفرینان موفق به اشتراک میگذارند ، میخواهیم در مسیر موفقیت به شما کمک کنیم. صفاتی که میتوانید از آنها الگو گرفته و در زندگی روزمره خود بگنجانید.
از به خطر افتادن نترسید
بیشتر کارآفرینان مشهور امروز بهجایی که میخواستند رسیدهاند زیرا آنها از ریسک کردن نمیترسیدند. اگر میخواهید کسبوکار شما موفق باشد، مجبور خواهید بود که در بعضی مواقع ریسک کنید. سؤال این است که آیا شما آماده انجام آن هستید؟ اکنون ، ما در اینجا در مورد ریسک محاسبه نشده صحبت نمیکنیم ، ما در حال صحبت در مورد خطرات محاسبهشده مانند ترک کار تماموقت خود ، یا استخدام اولین کارمند خود ، یا استفاده از آخرین پسانداز خود برای شروع کار جدید هستیم. وقتی زمانش برسد ، باید آمادهباشید تا به کسبوکار جدید خودباور داشته باشید و ارتقا پیدا کنید.
هر شکست یک درس است
تقریباً هر کارآفرین موفق یک داستان شکست دارد. برخی از ایدههای کسبوکار بهسادگی کار نمیکنند ، مهم نیست که چقدر روی کاغذ عالی به نظر میرسند. وقتی همهچیز اشتباه است ، شما باید از جای خود بلند شوید و همهچیز را از نو شروع کنید. تا جایی که میتوانید از شکستهای خود تجربه کسب کنید. از این دانش استفاده کنید تا ایده کسبوکار بعدی خود را بهتر کنید.
سازگار باشید
پذیرفتن شکست بسیار آسانتر است اگر شما شخصی هستید که میتوانید بهراحتی خود را با شرایط جدید وفق دهید. اگر خودتان را با شرایط جدید تطبیق دهید ، جلوگیری از شکست بسیار آسانتر است. پیشبینی هر مشکل احتمالی که ممکن است در طول مسیر با آن روبرو شوید امکانپذیر نیست.
یادگیری مادامالعمر
یکراه برای کمک به خودتان در سازگاری بهتر با شرایط پیشبینینشده این است که بهخوبی آگاه باشید.
کارآفرینان موفق ، یادگیرندگان مادامالعمر هستند. این به معنی است که از آخرین تکنولوژی مرتبط با کسبوکار خودتان مطلع باشید و از جایگاه رقیبتان و مشتریان داخلی و خارجی باخبر باشید . هرگز به دنبال راههایی جدید برای بهبود روشهای قدیمی نروید.
اعتمادبهنفس داشته باشید
یکی از مهمترین چیزهای مشترک همه کارآفرینان موفق اعتمادبهنفس است. اعتمادبهنفس به خود و برند خود.
اگر میخواهید ایده خود را به مردم بفروشید ، باید بتوانید در مورد آن با حدی از اعتمادبهنفس صحبت کنید که اعتماد را جلب کنید. اگر بیش از سخنان خود حرف بزنید ، یا غر بزنید ، یا مبهم باشید ، متوجه خواهید شد که مردم شمارا جدی نمیگیرند. بنابراین ، تمرین کنید تا آنجا که ممکن است در مورد نام کسبوکار / محصول / ایده خود صحبت کنید. تمرین کنید تا در مورد آن صحبت کنید تا کلمات آنقدر طبیعی از زبان شما بریزند که حتی مجبور نباشید به آن فکر کنید. تمام سؤالات احتمالی را که فکر میکنید ممکن است درباره کارتان از شما سؤال شود ، یادداشت کنید و سپس تمرین کنید که با صدای بلند به آن سؤالات پاسخ دهید. هرچه اعتمادبهنفس بیشتری پیدا کنید ، احتمال جدی گرفتن شما بیشتر میشود.
مطالعه این مطلب را به دوستان خود هدیه دهید (لینک کوتاه):oscg.ir/22020